loading...

مرجع مقالات تخصصی پزشکی

بازدید : 14
شنبه 25 فروردين 1403 زمان : 16:40

پوست تندرست یک‌شبه به وجود نمی‌آید. یک اپ منظم روتین پوستی و حفظ از پوست برای باصرفه‌سازی تندرست پوست، تقویت سیستم دفاعی آن و به حداکثر رساندن حاصل ضروری میباشد. ولی چطور می‌اقتدار بدین مقصود رسید و پوستی سلامت و خوشگل داشت؟ با‌یقین برای داشتن یک پوست قشنگ و جوان به یک متخصص پوست و مو روتین پوستی مطلوب نیاز دارید. ولی روتین پوستی چیست و چطور میتوانید یک سیاق محافظت از پوست مطلوب را تعیین نمایید؟ درین نوشته‌ی علمی به شما میگوییم که چطور میتوانید شایسته ترین روتین پوستی را متناسب با نوع پوستتان داشته باشید.

برای داشتن شایسته ترین روتین پوست خوب میباشد با دارای تخصص پوست مشورت کردن نمائید. شما می توانید از روش وب سایت با شایسته ترین پزشکان درخصوص باشید. در ضمن سیستم گزینش وقت حضوری قابلیت و امکان مشورت آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارااست.

روتین پوستی چیست؟
یک پوست بهتر تنها به ژنتیک شما مربوط نمی شود. عادات روزمره شما اثر متعددی روی ظواهر صورت‌تان داراست و یکی این عادات اساسی روتین پوستی میباشد. روتین پوستی دربرگیرنده مراحلی میباشد که برای نگهداری از پوست خویش آنان‌را دنبال میکنید تا سعی پوست شکل خویش را تهیه و تنظیم نمایید. از رطوبت‌رسانی گرفته تا تمیز‌سازی و تقویت حایل دفاعی پوست شکل کلیه جزء روتین پوستی به حساب می آید. روتین‌های پوستی بر طبق نوع پوست و مقصود اجرا آن متعدد‌اند و می‌قدرت چهت نیل به هدف ها متعدد، از یکسری اسلوب محافظت از پوست شکل بهره برد.

سرویس ها زیبایی

از کلینیک های دارای اعتبار با هزینه مطلوب

۱۵۰۰+ خدمتمشاهده تمامی
چرا بایستی روتین پوستی داشته باشیم؟
داشتن یک روتین محافظت از پوست تنها برای نظافت کردن شکل وجود ندارد، بلکه این آیتم به آبرسانی پوست و معالجه اشکال نگرانی‌ها و خطاها پوستی نیز مربوط می شود. در سود التفات داشتن یک روتین پوستی مطلوب در مرتبه نخستین نگهبانی کردن از پوست در قبال عنصرها مختلفی میباشد که روی آن اثر میگذارند و میتوانند موجب زخم رساندن به پوست شوند. یک روتین پوستی میتواند با کاهش اثر کارداران زخم‌زا به پوست، به جوانسازی شکل و شادابی بیشتر آن یاری دهد. در فیض می‌اقتدار از بروز اشتباهات آتی دوری کرد و تا حد متعددی پروسه پیری پوست را کندتر کرد.

متن انگلیسی:
The goal of any skin-care routine is to tune up your complexion so it’s functioning at its best
ترجمه متن:
مقصود هر روتین نگهداری از پوست این میباشد که با امداد آن پوست شکل خویش را برای داشتن شایسته ترین تلاش تهیه و تنظیم فرمایید.

nytimes
ترتیب روتین پوستی (روند روتین پوستی)
به‌شکل کلی یک روتین محافظت از پوست بدون نقص مشتمل بر سه مرحله اساسی میباشد. این روند دربرگیرنده پاک سازی یا این که به عبارتی شستن پوست، تونینگ یا این که متعادل کردن پوست و مرطوب‌کنندگی یا این که به عبارتی آبرسانی و قابل انعطاف کردن پوست شکل میگردد.

منزه‌کننده‌ها می توانند چربی و کثیفی روی پوست را از دربین ببرند. این چربی‌های اضافه منافذ پوست را مسدود می‌نمایند و برهان جوش و آکنه‌های شکل می باشند. تونینگ یا این که تونرها هم بسته به مواد تشکیل‌دهنده‌ای که دارا هستند میتوانند هم به آبرسانی پوست امداد نمایند و هم مابقی آلودگی‌های پوست را از در میان پیروز شود. خلال این همت پوست را با در اختیار گرفتن ترازو چربی سطح پوست در دست گرفتن می‌نماید. در غایت شما با یاری یک قابل انعطاف‌کننده یا این که مرطوب‌کننده مطلوب میتوانید آبرسانی بدون نقص پوست را اعمال دهید تا با تقویت و تغذیه پوست، آن را برای ادامه روز فراهم فرمایید.

با امداد این پروسه مهم می‌قدرت کارایی کلی پوست شکل را تهیه و تنظیم کرد تا در شایسته ترین وضعیت خویش قرار بگیرد. البته فرآیند روتین پوستی میتواند از این هم بی نقص‌خیس خواهد شد. بسته به نوع پوست و موقعیتی که در آن قرار دارید میتوانید یک سری مرحله اصلی دیگر را هم داشته باشید. یک کدام از آنان به کار گیری از سرم‌های آنتی‌اکسیدان میباشد که به پر‌نور کردن پوست یاری می‌نماید.

مرحله آجل به کار گیری از یک کرم بدور دیده مطلوب میباشد که می تواند پوست تحت دیده را آبرسانی نماید. در غایت نیز شما می بایست از یک ضدآفتاب مطلوب روی پوست صورتتان به کارگیری فرمائید تا با ساخت و ساز یک لایه محافظ، از زخم‌های ناشی از اشعه آفتاب خودداری نماید.

متن انگلیسی:
Your last morning skincare step should always be sunscreen to protect your skin
ترجمه متن:
واپسین مرحله حفظ از پوست در صبح بایستی مدام ضدآفتاب باشد تا از پوست شما مراقبت نماید.

health
وسایل روتین پوستی
با‌یقین وسایل روتین پوستی شما باتوجه‌به مراحلی که در صدر به آن اشاره شد انتخاب می‌گردد. از یک کرم آبرسان مطلوب گرفته تا یک تونر مطلوب نوع پوستی که دارید، پد بهداشتی، یک شوینده ملایم و مطلوب، کرم به دور دیده و یک ضدآفتاب برای مثال آیتم‌هایی میباشد که برای داشتن روتین پوستی به آن نیاز دارید.

شما برای به کارگیری هر چه خوب از این موردها می توانید وسایل فیشیال شکل را هم به لیست وسایل روتین پوستی خویش اضافه نمایید. به عنوان مثال با یک غلتک منحصر میتوانید هم پوست را ماساژ دهید و خونرسانی آن را تقویت فرمائید و هم عالی و موثرتر کرم‌های آب‌رسان را روی پوست پخش نمایید. برس‌های تمیز‌کننده شکل یا این که ابزارهای اختصاصی براش شکل هم می توانند به شست و شوی هر چه خوب پوست امداد نمایند.


مهم‌ترین غرض روتین پوستی، بستن منافذ گشوده پوست و آبرسانی آن میباشد.
گونه های روتین پوستی
فرآیند مهم یک روتین پوستی مشتمل بر مواقعی میباشد که در صدر به آنان اشاره شد. البته بسته به نوع پوست و هدف ها پوستی که دنبال میکنید، میتوانید معالجه‌های مازاد را برای معالجه پوست‌های کم آب، چرب، پیر یا این که مستعد آکنه به اپ روزمره خویش اضافه نمائید. شما می توانید با مراجعه به یک کارشناس پوست، شایسته ترین روتین نگهداری از پوستتان در صبح و شب را مبنی بر نوع پوستی که دارید اخذ فرمایید.

اشکال روتین پوستی فرایند روتین پوستی
روتین پوستی بی آلایش منزه‌سازی، تونینگ، آبرسانی، استعمال از سرم‌های آنتی‌اکسیدان، ضدآفتاب
روتین پوستی پوست چرب تمیز‌سازی با تمیز‌کننده روغن، آبرسانی با مرطوب‌کننده‌های مدل، در اختیار گرفتن چربی
روتین پوستی پوست چرب و جوش دار شست‌وشو با شوینده منحصر به فرد، استعمال از سرم درمانی و لایه‌بردار ملایم، کرم‌ها و سرم‌های دربردارنده سالیسیلیک اسید یا این که نیاسین
روتین پوستی پوست کم آب استعمال از منزه‌کننده‌های روغنی، مرطوب‌کننده‌های روزمره و شبانه، ماسک‌های مرطوب‌کننده هفتگی
روتین پوستی برای پوست کم آب و حساس تولیدها محافظت ملایم و التیام‌دهنده، لایه‌بردارهای ملایم، به کارگیری از مواد طبیعی و ارگانیک
روتین پوستی پوست مختلط شوینده کفی ملایم در صبح، تمیز‌کننده مبنی بر کرم در شب، مولتی ماسک
روتین پوستی آنگاه خزینه به کارگیری از ماسک‌های پر‌نور‌کننده یا این که لایه‌بردار، آبرسانی عمیق
روتین پوستی پر‌نور کننده منزه‌سازی، به کارگیری از تونر، کرم ضد لک، سرم‌های ویتامین C، آبرسانی، ضدآفتاب
روتین پوستی روزمره تمیز‌سازی با شوینده مطلوب، تونر، آنتی‌اکسیدان، آبرسانی، ضدآفتاب
روتین پوستی شبانه منزه‌سازی با تمیز‌کننده بر پایه ی روغن، تونر، ماسک لایه‌بردار (ازروی میل)، آبرسانی، سرم یا این که کرم شب، کرم بدور دیده (ازروی میل)
اشکال روتین پوستی
۱. روتین پوستی بی آلایش
در‌صورتی‌که وقت و فرصت متعددی برای رعایت یکسری نکات متناسب با نوع پوست خویش را ندارید، میتوانید صرفا از یک روتین نگهداری از پوست معمولی برای حفظ از پوست صورتتان استعمال فرمائید. یک روتین پوستی بی آلایش مشمول مرحله منزه‌سازی در نخستین صبح، تونینگ، آبرسانی، استعمال از سرم‌های آنتی‌اکسیدان و ضدآفتاب می‌گردد.

شما آغاز کثیفی‌های روی پوست را از در میان می برید و بعد با افزودن رطوبت بیشتر به پوست و به کار گیری از یک ضدآفتاب مطلوب، از پوست در قبال اشعه ماوراء بنفش، آلودگی‌ها و استرس‌های محیطی نگهداری فرمائید. روتین پوستی معمولی خصوصاً می تواند یک آیتم بهتر برای پوست‌های ساده باشد.

دنبال یک روتین پوستی بی آلایش و بی‌دردسری؟

همین الان از دارای تخصص مشورت کردن بگیر.

دکتر معالج پوست آنلاینبهترین پزشک معالج پوست

۲. روتین پوستی پوست چرب
برخلاف پوست‌های کم آب، پوست‌های چرب دارنده غدد چربی بیشتراز حد فعال میباشند که سبوم مازاد ساخت و ساز می‌نمایند. این اشخاص بیشتر مستعد داشتن لک و جوش‌های ریز و درشت‌اند؛ براین اساس غرض از روتین نگهداری از پوست چرب، در اختیار گرفتن چربی مازاد و محافظت رطوبت پوست میباشد.

زمانی پوست خشک گردد، با ساخت چربی بیشتر برخورد نماد می دهد. شما میتوانید با آبرسانی به پوست با مرطوب‌کننده مدل دربردارنده مرطوب‌کننده‌هایی مانند اسید هیالورونیک گیاهی با این عمل رویا رویی فرمائید. همینطور، افزودن یک تمیز‌کننده روغن را به روتین نگهداری از پوست خویش در حیث بگیرید.

درحالی‌که ممکن میباشد خیره کننده به لحاظ رسد؛ البته روغن مو جود در منزه‌کننده سبوم مازاد را جذب می‌نماید و به شما این قابلیت و امکان را می دهد که آن را فارغ از زخم رساندن به پوست از فی مابین ببرید.

۳. روتین پوستی پوست چرب و جوش دار
بعضی از گونه های پوست‌های چرب، جوش‌های فعال متعددی نیز دارا هستند؛ براین اساس بخشی از روتین این پوست‌ها مشتمل بر معالجه جوش‌ها هم میشود. تطهیر شکل برای جوش بسیار اساسی میباشد. اولیه از همگی پوست‌های جوش‌دار می بایست شست‌وشوی عمیق‌تری داشته باشند و از یک شوینده منحصربه‌فرد پوست‌های جوش‌دار برای پاک سازی استفاده نمود.

ضمن این خوب میباشد از سرم درمانی و تولید ها لایه‌بردار ملایم روی پوست‌های جوش‌دار بهره مند شد تا لایه‌های مرده پوست نیز جداگانه شوند. یکی‌از فرایند اصلی روتین پوست‌های جوش‌دار، به کارگیری از ترکیباتی برای معالجه جوش‌هاست. از جمله می‌اقتدار از کرم‌ها و سرم‌های دربردارنده سالیسیلیک اسید یا این که نیاسین روی پوست‌های چرب و جوش‌دار بهره مند شد.

۴. روتین پوستی پوست کم آب
پوست کم آب نسبت به پوست‌های بی آلایش چربی کمتری ساخت می‌نماید. این نوع پوست فاقد لیپیدهای ما یحتاج برای محافظت رطوبت و نرمی و لطافت پوست میباشد. پوست حس بی آبی و محکم شدن دارااست و برخی اوقات قالب‌هایی روی سیرتکامل‌ها، زنخدان و پیشانی ظواهر میشود. کسانی که پوست کم آب دارا هستند اکثر زمان ها دارنده منافذ حدوداً نامرئی میباشند و ممکن میباشد خطوط دقیق‌تری را در نزدیکی دیده و نواحی خطوط لب نماد دهند.

از این رو در روتین پوست کم آب، استعمال از تولیدها بی نیاز از مرطوب‌کننده مانند منزه‌کننده‌های روغنی یا این که کرم و مرطوب‌کننده‌های روزمره برای نوسازی پوست در زمان روز و همینطور کرم شب بی نیاز برای ترمیم پوست هنگام خواب بسیار اصلی میباشد. ماسک‌های مرطوب‌کننده هفتگی نیز برای حجیم و قابل انعطاف شدن پوست و همینطور کاهش ظواهر خطوط و چین‌وچروک سفارش می شود.


کسانی که پوست بی آبی دارا هستند بایستی بیشتر به تفکر آبرسانی و مرطوب‌کنندگی پوستشان باشند.
۵. روتین پوستی برای پوست کم آب و حساس
پوست حساس بسیار شایع میباشد و طبق آکادمی پوست ایالات متحده، ۵۰ درصد اشخاص را زیر اثر قرار می دهد. این نوع پوست دارنده منافذ دقیق میباشد، به راحتی تحریک می گردد و مستعد قرمزی میباشد. با طیف وسیع ای از علائم، پوست حساس برای تمامی به یک صورت ظواهر نمی شود و شدت و فراوانی آن قادر است گوناگون باشد.

مجموعاَ، پوست‌های حساس بایستی با تولیدات محافظت از پوست ملایم و التیام دهنده معالجه شوند که منجر بهبودی پوست و التیام علائم می گردند. برای پوست‌های حساس عالی میباشد از لایه بردارهای ملایم و مواد طبیعی و ارگانیک مانند بابونه و گل مدام فصل بهار در روتین پوستی به کار گرفت.

۶. روتین پوستی پوست مختلط
پوست مختلط با ساخت و ساز چربی غیریکنواخت مشخص و معلوم می گردد. این پوست‌ها خیر بیشتراز حد کم آب‌اند و خیر چرب. شایسته ترین شیوه برای نگهداری از پوست مختلط اکثر زمان ها استعمال از معالجه‌های ترکیبی برای نصیب‌های گوناگون پوست میباشد. در صبح، یک شوینده کفی ملایم، روغن مازاد را جذب می‌نماید. در شب، یک منزه‌کننده بر اساس کرم، رطوبت ازدست‌رفته را جبران می‌نماید.

مولتی ماسک می تواند برای پوست‌های مختلط بسیار اثر گذار باشد. این تکنیک محافظت از پوست مشمول به کارگیری از دو یا این که یک‌سری ماسک شکل، مانند یک ماسک مبنی بر خاک رس و یک ماسک بر پایه ی کرم، در نواحی متعدد شکل میباشد تا تعدادی نگرانی به صورت همزمان برطرف گردد.

۷. روتین پوستی آن‌گاه خزینه
بعداز گرمابه کردن دو عمل اصلی می تواند به شما در نگهداری از پوست صورتتان یاری دهد. یک کدام از استعمال از ماسک‌های پر‌نور‌کننده یا این که لایه‌بردار روی پوست میباشد. این ماسک‌ها چه از نوع خانگی و چه از نوع فرموله گردیده میتوانند به منزه‌سازی و تغذیه پوست شکل امداد متعددی نماید. مرحله آجل و بسیار اصلی روتین پوستی بعداز خزینه، آبرسانی بسیار عمیق پوست میباشد، به دلیل آن که پوست شکل بعداز خزینه به‌شدت کم آب میگردد و به رطوبت بیشتری نیاز دارااست.

۸. روتین پوستی پر‌نور کننده
یکی از دیگر از اشکال روتین‌های پوستی برای اشخاصی میباشد که پوست آنان تیره گردیده و لکه‌های قهوه‌ای رنگ و تیره‌ای روی پوستشان دارا‌هستند. صحیح مانند بقیه روتین‌های پوستی در این‌راه هم مرحله نخستین تمیز‌سازی پوست میباشد. شایسته ترین مورد به کار گیری از یک منزه‌کننده کرمی یا این که به کارگیری از میسلار واتر برای تهیه pH پوست میباشد.

سپس بایستی از تونر به کار گرفت و در مرحله آتی روتین پوستی پر‌نور کننده و ضد لک، بایستی از یک کرم ضد لک کار کشته و مطلوب روی لکه‌ها به کار گرفت. استعمال از اشکال سرم‌های ویتامین سی هم میتواند درین روتین گنجانده خواهد شد. در غایت گشوده هم می بایست از یک آب‌رسان و از کلیه اساسی‌خیس از یک ضدآفتاب مطلوب روی پوست به کار گرفت.

۹. فرآیند روتین پوستی روزمره (روتین پوستی صبح)
یک مشی حفظ از پوست صبحگاهی با از میان بردن کثیفی و چربی‌های جمع شده در حین خواب، پوست شمارا برای روز فراهم می‌نماید. همینطور بایستی به بند پوست شما رطوبت بیفزاید و از پوست شما در قبال اشعه ماوراء بنفش و آلودگی‌های محیطی مراقبت نماید؛ براین اساس آغاز شکل خویش را با یک شوینده مطلوب نوع پوستتان شسته و آن گاه از یک تونر برای منزه‌سازی خوب پوست یاری بگیرید.

حال میتوانید از یک آنتی‌اکسیدان روی پوست صورتتان به کارگیری کرده و آن‌گاه آبرسانی را اجرا دهید. حال برای نگهداری آخری نیز از یک ضدآفتاب مطلوب روی پوست استعمال فرمائید.

۱۰. فرایند روتین پوستی شبانه
روتین پوستی شبانه با مقصود‌ترمیم پوست و از در میان بردن زخم‌های روزانه ایفا می شود تا با تقویت لایه‌های پوست، به ترمیم آن یاری دهد. درین روتین آغاز از یک تمیز‌کننده بر طبق روغن برای تمیز‌سازی به کار گیری کرده و بعد با یک تونر، ضمن تمیز‌سازی عالی به آبرسانی پوست هم امداد فرمائید.

شما می توانید از یک ماسک لایه‌بردار هم به‌شکل از روی میل به کار گیری فرمایید تا لایه‌های مرده پوست را جداگانه فرمائید. بعداز آبرسانی دفعه به استعمال از یک سرم یا این که کرم شب مطلوب میباشد. این سرم‌ها با تغذیه پوست شکل، قابلیت بازیابی شبانه را به پوست می دهند. ولی می‌قدرت در روتین شبانه از یک کرم بدور دیده نیز بهره مند شد.

۱۱. روتین پوستی کره ای
یک کدام از تکنیک‌های محافظت از پوست، تکنیک کره‌ای با اسم تکنیک ۷ پوست میباشد که در آن هفت توشه متوالی از تونر روی پوست به کارگیری می شود. ایده پشت این طرز این میباشد که به آبرسانی عمیق پوست یاری دهد تا بافت و ظواهر آن بهبود یابد. می‌قدرت از این نحوه هم به طور روزمره و هم به طور چندبار در هفته بهره برد.

پوست تندرست یک‌شبه به وجود نمی‌آید. یک اپ منظم روتین پوستی و حفظ از پوست برای باصرفه‌سازی تندرست پوست، تقویت سیستم دفاعی آن و به حداکثر رساندن حاصل ضروری میباشد. ولی چطور می‌اقتدار بدین مقصود رسید و پوستی سلامت و خوشگل داشت؟ با‌یقین برای داشتن یک پوست قشنگ و جوان به یک متخصص پوست و مو روتین پوستی مطلوب نیاز دارید. ولی روتین پوستی چیست و چطور میتوانید یک سیاق محافظت از پوست مطلوب را تعیین نمایید؟ درین نوشته‌ی علمی به شما میگوییم که چطور میتوانید شایسته ترین روتین پوستی را متناسب با نوع پوستتان داشته باشید.

برای داشتن شایسته ترین روتین پوست خوب میباشد با دارای تخصص پوست مشورت کردن نمائید. شما می توانید از روش وب سایت با شایسته ترین پزشکان درخصوص باشید. در ضمن سیستم گزینش وقت حضوری قابلیت و امکان مشورت آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارااست.

روتین پوستی چیست؟
یک پوست بهتر تنها به ژنتیک شما مربوط نمی شود. عادات روزمره شما اثر متعددی روی ظواهر صورت‌تان داراست و یکی این عادات اساسی روتین پوستی میباشد. روتین پوستی دربرگیرنده مراحلی میباشد که برای نگهداری از پوست خویش آنان‌را دنبال میکنید تا سعی پوست شکل خویش را تهیه و تنظیم نمایید. از رطوبت‌رسانی گرفته تا تمیز‌سازی و تقویت حایل دفاعی پوست شکل کلیه جزء روتین پوستی به حساب می آید. روتین‌های پوستی بر طبق نوع پوست و مقصود اجرا آن متعدد‌اند و می‌قدرت چهت نیل به هدف ها متعدد، از یکسری اسلوب محافظت از پوست شکل بهره برد.

سرویس ها زیبایی

از کلینیک های دارای اعتبار با هزینه مطلوب

۱۵۰۰+ خدمتمشاهده تمامی
چرا بایستی روتین پوستی داشته باشیم؟
داشتن یک روتین محافظت از پوست تنها برای نظافت کردن شکل وجود ندارد، بلکه این آیتم به آبرسانی پوست و معالجه اشکال نگرانی‌ها و خطاها پوستی نیز مربوط می شود. در سود التفات داشتن یک روتین پوستی مطلوب در مرتبه نخستین نگهبانی کردن از پوست در قبال عنصرها مختلفی میباشد که روی آن اثر میگذارند و میتوانند موجب زخم رساندن به پوست شوند. یک روتین پوستی میتواند با کاهش اثر کارداران زخم‌زا به پوست، به جوانسازی شکل و شادابی بیشتر آن یاری دهد. در فیض می‌اقتدار از بروز اشتباهات آتی دوری کرد و تا حد متعددی پروسه پیری پوست را کندتر کرد.

متن انگلیسی:
The goal of any skin-care routine is to tune up your complexion so it’s functioning at its best
ترجمه متن:
مقصود هر روتین نگهداری از پوست این میباشد که با امداد آن پوست شکل خویش را برای داشتن شایسته ترین تلاش تهیه و تنظیم فرمایید.

nytimes
ترتیب روتین پوستی (روند روتین پوستی)
به‌شکل کلی یک روتین محافظت از پوست بدون نقص مشتمل بر سه مرحله اساسی میباشد. این روند دربرگیرنده پاک سازی یا این که به عبارتی شستن پوست، تونینگ یا این که متعادل کردن پوست و مرطوب‌کنندگی یا این که به عبارتی آبرسانی و قابل انعطاف کردن پوست شکل میگردد.

منزه‌کننده‌ها می توانند چربی و کثیفی روی پوست را از دربین ببرند. این چربی‌های اضافه منافذ پوست را مسدود می‌نمایند و برهان جوش و آکنه‌های شکل می باشند. تونینگ یا این که تونرها هم بسته به مواد تشکیل‌دهنده‌ای که دارا هستند میتوانند هم به آبرسانی پوست امداد نمایند و هم مابقی آلودگی‌های پوست را از در میان پیروز شود. خلال این همت پوست را با در اختیار گرفتن ترازو چربی سطح پوست در دست گرفتن می‌نماید. در غایت شما با یاری یک قابل انعطاف‌کننده یا این که مرطوب‌کننده مطلوب میتوانید آبرسانی بدون نقص پوست را اعمال دهید تا با تقویت و تغذیه پوست، آن را برای ادامه روز فراهم فرمایید.

با امداد این پروسه مهم می‌قدرت کارایی کلی پوست شکل را تهیه و تنظیم کرد تا در شایسته ترین وضعیت خویش قرار بگیرد. البته فرآیند روتین پوستی میتواند از این هم بی نقص‌خیس خواهد شد. بسته به نوع پوست و موقعیتی که در آن قرار دارید میتوانید یک سری مرحله اصلی دیگر را هم داشته باشید. یک کدام از آنان به کار گیری از سرم‌های آنتی‌اکسیدان میباشد که به پر‌نور کردن پوست یاری می‌نماید.

مرحله آجل به کار گیری از یک کرم بدور دیده مطلوب میباشد که می تواند پوست تحت دیده را آبرسانی نماید. در غایت نیز شما می بایست از یک ضدآفتاب مطلوب روی پوست صورتتان به کارگیری فرمائید تا با ساخت و ساز یک لایه محافظ، از زخم‌های ناشی از اشعه آفتاب خودداری نماید.

متن انگلیسی:
Your last morning skincare step should always be sunscreen to protect your skin
ترجمه متن:
واپسین مرحله حفظ از پوست در صبح بایستی مدام ضدآفتاب باشد تا از پوست شما مراقبت نماید.

health
وسایل روتین پوستی
با‌یقین وسایل روتین پوستی شما باتوجه‌به مراحلی که در صدر به آن اشاره شد انتخاب می‌گردد. از یک کرم آبرسان مطلوب گرفته تا یک تونر مطلوب نوع پوستی که دارید، پد بهداشتی، یک شوینده ملایم و مطلوب، کرم به دور دیده و یک ضدآفتاب برای مثال آیتم‌هایی میباشد که برای داشتن روتین پوستی به آن نیاز دارید.

شما برای به کارگیری هر چه خوب از این موردها می توانید وسایل فیشیال شکل را هم به لیست وسایل روتین پوستی خویش اضافه نمایید. به عنوان مثال با یک غلتک منحصر میتوانید هم پوست را ماساژ دهید و خونرسانی آن را تقویت فرمائید و هم عالی و موثرتر کرم‌های آب‌رسان را روی پوست پخش نمایید. برس‌های تمیز‌کننده شکل یا این که ابزارهای اختصاصی براش شکل هم می توانند به شست و شوی هر چه خوب پوست امداد نمایند.


مهم‌ترین غرض روتین پوستی، بستن منافذ گشوده پوست و آبرسانی آن میباشد.
گونه های روتین پوستی
فرآیند مهم یک روتین پوستی مشتمل بر مواقعی میباشد که در صدر به آنان اشاره شد. البته بسته به نوع پوست و هدف ها پوستی که دنبال میکنید، میتوانید معالجه‌های مازاد را برای معالجه پوست‌های کم آب، چرب، پیر یا این که مستعد آکنه به اپ روزمره خویش اضافه نمائید. شما می توانید با مراجعه به یک کارشناس پوست، شایسته ترین روتین نگهداری از پوستتان در صبح و شب را مبنی بر نوع پوستی که دارید اخذ فرمایید.

اشکال روتین پوستی فرایند روتین پوستی
روتین پوستی بی آلایش منزه‌سازی، تونینگ، آبرسانی، استعمال از سرم‌های آنتی‌اکسیدان، ضدآفتاب
روتین پوستی پوست چرب تمیز‌سازی با تمیز‌کننده روغن، آبرسانی با مرطوب‌کننده‌های مدل، در اختیار گرفتن چربی
روتین پوستی پوست چرب و جوش دار شست‌وشو با شوینده منحصر به فرد، استعمال از سرم درمانی و لایه‌بردار ملایم، کرم‌ها و سرم‌های دربردارنده سالیسیلیک اسید یا این که نیاسین
روتین پوستی پوست کم آب استعمال از منزه‌کننده‌های روغنی، مرطوب‌کننده‌های روزمره و شبانه، ماسک‌های مرطوب‌کننده هفتگی
روتین پوستی برای پوست کم آب و حساس تولیدها محافظت ملایم و التیام‌دهنده، لایه‌بردارهای ملایم، به کارگیری از مواد طبیعی و ارگانیک
روتین پوستی پوست مختلط شوینده کفی ملایم در صبح، تمیز‌کننده مبنی بر کرم در شب، مولتی ماسک
روتین پوستی آنگاه خزینه به کارگیری از ماسک‌های پر‌نور‌کننده یا این که لایه‌بردار، آبرسانی عمیق
روتین پوستی پر‌نور کننده منزه‌سازی، به کارگیری از تونر، کرم ضد لک، سرم‌های ویتامین C، آبرسانی، ضدآفتاب
روتین پوستی روزمره تمیز‌سازی با شوینده مطلوب، تونر، آنتی‌اکسیدان، آبرسانی، ضدآفتاب
روتین پوستی شبانه منزه‌سازی با تمیز‌کننده بر پایه ی روغن، تونر، ماسک لایه‌بردار (ازروی میل)، آبرسانی، سرم یا این که کرم شب، کرم بدور دیده (ازروی میل)
اشکال روتین پوستی
۱. روتین پوستی بی آلایش
در‌صورتی‌که وقت و فرصت متعددی برای رعایت یکسری نکات متناسب با نوع پوست خویش را ندارید، میتوانید صرفا از یک روتین نگهداری از پوست معمولی برای حفظ از پوست صورتتان استعمال فرمائید. یک روتین پوستی بی آلایش مشمول مرحله منزه‌سازی در نخستین صبح، تونینگ، آبرسانی، استعمال از سرم‌های آنتی‌اکسیدان و ضدآفتاب می‌گردد.

شما آغاز کثیفی‌های روی پوست را از در میان می برید و بعد با افزودن رطوبت بیشتر به پوست و به کار گیری از یک ضدآفتاب مطلوب، از پوست در قبال اشعه ماوراء بنفش، آلودگی‌ها و استرس‌های محیطی نگهداری فرمائید. روتین پوستی معمولی خصوصاً می تواند یک آیتم بهتر برای پوست‌های ساده باشد.

دنبال یک روتین پوستی بی آلایش و بی‌دردسری؟

همین الان از دارای تخصص مشورت کردن بگیر.

دکتر معالج پوست آنلاینبهترین پزشک معالج پوست

۲. روتین پوستی پوست چرب
برخلاف پوست‌های کم آب، پوست‌های چرب دارنده غدد چربی بیشتراز حد فعال میباشند که سبوم مازاد ساخت و ساز می‌نمایند. این اشخاص بیشتر مستعد داشتن لک و جوش‌های ریز و درشت‌اند؛ براین اساس غرض از روتین نگهداری از پوست چرب، در اختیار گرفتن چربی مازاد و محافظت رطوبت پوست میباشد.

زمانی پوست خشک گردد، با ساخت چربی بیشتر برخورد نماد می دهد. شما میتوانید با آبرسانی به پوست با مرطوب‌کننده مدل دربردارنده مرطوب‌کننده‌هایی مانند اسید هیالورونیک گیاهی با این عمل رویا رویی فرمائید. همینطور، افزودن یک تمیز‌کننده روغن را به روتین نگهداری از پوست خویش در حیث بگیرید.

درحالی‌که ممکن میباشد خیره کننده به لحاظ رسد؛ البته روغن مو جود در منزه‌کننده سبوم مازاد را جذب می‌نماید و به شما این قابلیت و امکان را می دهد که آن را فارغ از زخم رساندن به پوست از فی مابین ببرید.

۳. روتین پوستی پوست چرب و جوش دار
بعضی از گونه های پوست‌های چرب، جوش‌های فعال متعددی نیز دارا هستند؛ براین اساس بخشی از روتین این پوست‌ها مشتمل بر معالجه جوش‌ها هم میشود. تطهیر شکل برای جوش بسیار اساسی میباشد. اولیه از همگی پوست‌های جوش‌دار می بایست شست‌وشوی عمیق‌تری داشته باشند و از یک شوینده منحصربه‌فرد پوست‌های جوش‌دار برای پاک سازی استفاده نمود.

ضمن این خوب میباشد از سرم درمانی و تولید ها لایه‌بردار ملایم روی پوست‌های جوش‌دار بهره مند شد تا لایه‌های مرده پوست نیز جداگانه شوند. یکی‌از فرایند اصلی روتین پوست‌های جوش‌دار، به کارگیری از ترکیباتی برای معالجه جوش‌هاست. از جمله می‌اقتدار از کرم‌ها و سرم‌های دربردارنده سالیسیلیک اسید یا این که نیاسین روی پوست‌های چرب و جوش‌دار بهره مند شد.

۴. روتین پوستی پوست کم آب
پوست کم آب نسبت به پوست‌های بی آلایش چربی کمتری ساخت می‌نماید. این نوع پوست فاقد لیپیدهای ما یحتاج برای محافظت رطوبت و نرمی و لطافت پوست میباشد. پوست حس بی آبی و محکم شدن دارااست و برخی اوقات قالب‌هایی روی سیرتکامل‌ها، زنخدان و پیشانی ظواهر میشود. کسانی که پوست کم آب دارا هستند اکثر زمان ها دارنده منافذ حدوداً نامرئی میباشند و ممکن میباشد خطوط دقیق‌تری را در نزدیکی دیده و نواحی خطوط لب نماد دهند.

از این رو در روتین پوست کم آب، استعمال از تولیدها بی نیاز از مرطوب‌کننده مانند منزه‌کننده‌های روغنی یا این که کرم و مرطوب‌کننده‌های روزمره برای نوسازی پوست در زمان روز و همینطور کرم شب بی نیاز برای ترمیم پوست هنگام خواب بسیار اصلی میباشد. ماسک‌های مرطوب‌کننده هفتگی نیز برای حجیم و قابل انعطاف شدن پوست و همینطور کاهش ظواهر خطوط و چین‌وچروک سفارش می شود.


کسانی که پوست بی آبی دارا هستند بایستی بیشتر به تفکر آبرسانی و مرطوب‌کنندگی پوستشان باشند.
۵. روتین پوستی برای پوست کم آب و حساس
پوست حساس بسیار شایع میباشد و طبق آکادمی پوست ایالات متحده، ۵۰ درصد اشخاص را زیر اثر قرار می دهد. این نوع پوست دارنده منافذ دقیق میباشد، به راحتی تحریک می گردد و مستعد قرمزی میباشد. با طیف وسیع ای از علائم، پوست حساس برای تمامی به یک صورت ظواهر نمی شود و شدت و فراوانی آن قادر است گوناگون باشد.

مجموعاَ، پوست‌های حساس بایستی با تولیدات محافظت از پوست ملایم و التیام دهنده معالجه شوند که منجر بهبودی پوست و التیام علائم می گردند. برای پوست‌های حساس عالی میباشد از لایه بردارهای ملایم و مواد طبیعی و ارگانیک مانند بابونه و گل مدام فصل بهار در روتین پوستی به کار گرفت.

۶. روتین پوستی پوست مختلط
پوست مختلط با ساخت و ساز چربی غیریکنواخت مشخص و معلوم می گردد. این پوست‌ها خیر بیشتراز حد کم آب‌اند و خیر چرب. شایسته ترین شیوه برای نگهداری از پوست مختلط اکثر زمان ها استعمال از معالجه‌های ترکیبی برای نصیب‌های گوناگون پوست میباشد. در صبح، یک شوینده کفی ملایم، روغن مازاد را جذب می‌نماید. در شب، یک منزه‌کننده بر اساس کرم، رطوبت ازدست‌رفته را جبران می‌نماید.

مولتی ماسک می تواند برای پوست‌های مختلط بسیار اثر گذار باشد. این تکنیک محافظت از پوست مشمول به کارگیری از دو یا این که یک‌سری ماسک شکل، مانند یک ماسک مبنی بر خاک رس و یک ماسک بر پایه ی کرم، در نواحی متعدد شکل میباشد تا تعدادی نگرانی به صورت همزمان برطرف گردد.

۷. روتین پوستی آن‌گاه خزینه
بعداز گرمابه کردن دو عمل اصلی می تواند به شما در نگهداری از پوست صورتتان یاری دهد. یک کدام از استعمال از ماسک‌های پر‌نور‌کننده یا این که لایه‌بردار روی پوست میباشد. این ماسک‌ها چه از نوع خانگی و چه از نوع فرموله گردیده میتوانند به منزه‌سازی و تغذیه پوست شکل امداد متعددی نماید. مرحله آجل و بسیار اصلی روتین پوستی بعداز خزینه، آبرسانی بسیار عمیق پوست میباشد، به دلیل آن که پوست شکل بعداز خزینه به‌شدت کم آب میگردد و به رطوبت بیشتری نیاز دارااست.

۸. روتین پوستی پر‌نور کننده
یکی از دیگر از اشکال روتین‌های پوستی برای اشخاصی میباشد که پوست آنان تیره گردیده و لکه‌های قهوه‌ای رنگ و تیره‌ای روی پوستشان دارا‌هستند. صحیح مانند بقیه روتین‌های پوستی در این‌راه هم مرحله نخستین تمیز‌سازی پوست میباشد. شایسته ترین مورد به کار گیری از یک منزه‌کننده کرمی یا این که به کارگیری از میسلار واتر برای تهیه pH پوست میباشد.

سپس بایستی از تونر به کار گرفت و در مرحله آتی روتین پوستی پر‌نور کننده و ضد لک، بایستی از یک کرم ضد لک کار کشته و مطلوب روی لکه‌ها به کار گرفت. استعمال از اشکال سرم‌های ویتامین سی هم میتواند درین روتین گنجانده خواهد شد. در غایت گشوده هم می بایست از یک آب‌رسان و از کلیه اساسی‌خیس از یک ضدآفتاب مطلوب روی پوست به کار گرفت.

۹. فرآیند روتین پوستی روزمره (روتین پوستی صبح)
یک مشی حفظ از پوست صبحگاهی با از میان بردن کثیفی و چربی‌های جمع شده در حین خواب، پوست شمارا برای روز فراهم می‌نماید. همینطور بایستی به بند پوست شما رطوبت بیفزاید و از پوست شما در قبال اشعه ماوراء بنفش و آلودگی‌های محیطی مراقبت نماید؛ براین اساس آغاز شکل خویش را با یک شوینده مطلوب نوع پوستتان شسته و آن گاه از یک تونر برای منزه‌سازی خوب پوست یاری بگیرید.

حال میتوانید از یک آنتی‌اکسیدان روی پوست صورتتان به کارگیری کرده و آن‌گاه آبرسانی را اجرا دهید. حال برای نگهداری آخری نیز از یک ضدآفتاب مطلوب روی پوست استعمال فرمائید.

۱۰. فرایند روتین پوستی شبانه
روتین پوستی شبانه با مقصود‌ترمیم پوست و از در میان بردن زخم‌های روزانه ایفا می شود تا با تقویت لایه‌های پوست، به ترمیم آن یاری دهد. درین روتین آغاز از یک تمیز‌کننده بر طبق روغن برای تمیز‌سازی به کار گیری کرده و بعد با یک تونر، ضمن تمیز‌سازی عالی به آبرسانی پوست هم امداد فرمائید.

شما می توانید از یک ماسک لایه‌بردار هم به‌شکل از روی میل به کار گیری فرمایید تا لایه‌های مرده پوست را جداگانه فرمائید. بعداز آبرسانی دفعه به استعمال از یک سرم یا این که کرم شب مطلوب میباشد. این سرم‌ها با تغذیه پوست شکل، قابلیت بازیابی شبانه را به پوست می دهند. ولی می‌قدرت در روتین شبانه از یک کرم بدور دیده نیز بهره مند شد.

۱۱. روتین پوستی کره ای
یک کدام از تکنیک‌های محافظت از پوست، تکنیک کره‌ای با اسم تکنیک ۷ پوست میباشد که در آن هفت توشه متوالی از تونر روی پوست به کارگیری می شود. ایده پشت این طرز این میباشد که به آبرسانی عمیق پوست یاری دهد تا بافت و ظواهر آن بهبود یابد. می‌قدرت از این نحوه هم به طور روزمره و هم به طور چندبار در هفته بهره برد.

برچسب ها متخصص پوست و مو ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 123
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 43
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 185
  • بازدید ماه : 177
  • بازدید سال : 1638
  • بازدید کلی : 2491
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی